måndag 14 juni 2010

Lördagen på Björkedals Gård

I lördags förmiddag blev det en härlig lång- tur i de Västergöt- ländska skogarna. Med på turen var även Lilly. GÄ tog spets med mig och hunden i hasorna. Det var lite skitväder denna dag. Ibland så duggregnade det och ibland så regna det inte ett dugg. Grannarna till GÄ hade en väldigt snitsig ute- grupp. Vi var ute drygt en timma i de djupa skogarna. Väl hemma så fick jag köra den åkbara gräs- klipparn. Kände mig själv som en godsägare ett tag. Det vågade jag inte säga till GÄ. Det går inte med två tuppar på en dyngsta. Efter väl- förättat värv så kom Kicki ut och ropade -Maten är klar. Som förrätt var det silla- smörgås med därtill hörande dryck. Ett tag så kändes det som Söder- kåkar. Gubbarna var ute och jobbade hela dan och maten stod på bordet när dom kom hem. En stor sup och lite pilsner. Varmrätten och efter- rätten be- rättar jag inte om, för då blir ni bara avundsjuka. Som ni ser så tog GÄ ut lite kvalitetstid efter maten. T.o.m. Lilly blev lite trött. Själv är jag van att gå i timtal så man var jättepigg. All svamp- plockning under mina höstprome- nader har gett bra grundork. Lilly (den lilla hunde) hade lite känningar i höfterna så hon fick massage av Kicki. Jag försökte säga att jag också var VÄLDIGT stel i mina höfter. Tror ni jag fick nån massage? Vovven njöt som bara den. Ni förstår att jag blev utan. Att jag har ljugit lite i detta inlägg kanske ingen fattade, men jag kunde inte låta bli. Vart lögnen är i inlägget är det nog inte många som märker. Försök!

Inga kommentarer: