onsdag 25 augusti 2010

Rektorn försöker

Rektorn ska brygga idag. Är det tänkt i alla fall. Var ner på lunchen för att titta. Förstod att nåt skulle hända. Han började med mala malt. -Va fan, sa Rektorn. -Det kommer inget. Snabbt som f-n ringde han till Doktorn. Perry, Perry det kommer ingen malt. Kollade då kvarnen. Den gick baklänges. När det var klart så kan väl inget hända? Jojomensann. Det kom malt utanför säcken. Då orkade jag inte vara kvar. -Du får ursäkta Per, sa jag. -Min lunch är snart slut. OBS: Bilden är gammal. Skall gå efter jobbet med Bosse en sväng och titta hur det går. Det är nämligen så att Törstenberg ska va med. Nu kära vänner, ikväll kan allt hända. Visst hände det grejer. Var ner efter kl.16. Då var T-berg där. Vågade inte stå för nära. Naturligtvis blev jag sjöblöt, efter att slangen som fyller laktankarna slet sig ur näven på T-berg. Han råkade oxå skvätta ner min jacka med mäsk.

1 kommentar:

Törstenberg sa...

Bryggmästare Sigge! Om nu du stod där och glodde på Per när han malde malten och kvarnen gick baklänges så borde väl du med din stora och breda kompetens upplyst Per om felet? Och att det kom lite utanför hade väl säkert att göra med åskådaren! som med största säkerhet stod och snackade en massa "störande moment" :-)

Vågade inte du stå för nära! Du var ju nere med näsan i mäsken och då får man skylla sig själv! :-)

Man gör ju allt för att hålla nyfikna borta! :-)

Kan meddela att allt gick enligt Bryggboken! och blev väldigt bra!

Bryggmästarna "Törstenberg"/ "Rektorn"