fredag 19 november 2010

Fredagspåse

Nu när inte Rektorn inte kan sköta min leverans så får jag sköta det själv. Till lökhack- ningen så tog jag en Kaltenberg Organic. En god lätt- drucken Lager. Betyg 3+. Nästa blev Nils Oscar Kalasjulöl. Ingen riktig julöl. Drog mer åt en skaplig Ale. Bra beska men lite för lite sötma för att va en julöl. Betyg 3 som julöl, 3+ som en Ale. Fullers Old winter Ale var lite tam. Håller nog Fullers ESB snäppet bättre. Betyg 3. Sigtunas Merry Christmas var lite mystisk. Första klunken smakade lite Choklad och lakrits (tror jag). Det var liksom lite si och så med smaken. Den steg för varje klunk i graderna. Den kommer jag att köpa igen........ Betyg 4+, (stiger kanske vid senare inköp). S´Peters Winter Ale var väl ingen höjdare. Skapligt skum, någorlunda arom och halvdan smak. En blandning av julöl och Ale. Betyg 3-. Kvällens vinnare blev Sigtunas M.C.

Inga kommentarer: