torsdag 15 december 2011

Apoteket AB, nej dra åt H-vete.

Sigge är MÄKTA irriterad idag. För att göra en lång historia kort: Skulle hjälpa farsgubben med inköpet av medicinerna för några månader sen. Blev tipsad av en som jobbar på boendet där farsan bor, att man kan få medicinerna direkt till hans boende. Nu tror ni att det gick lätt som en plätt. Icke, sa Nicke. Efter att kontaktat Apoteket AB så kom det papper som farsan och jag fyllde i och skickade i frankerat returkuvert. Det behövdes Autogiroblankett för det. Då skulle medicinerna komma direkt och pengar dras från kontot. Inget har hänt på över en månad så jag satte mig i telefon. Behöver jag tala om att det var telefonkö, NEJ. Tro det eller ej så blev jag kopplad än hit och än dit. Vid femte vidarekopplingen var jag så förbannad så jag sa nog nåt dumt, (inte orelevant). Hon visste inte vart pappret tagit vägen. -Har du verkligen skickat in det, sa kvinnan. -Gissa, sa jag. Men sa hon, din pappa har inget kreditkonto hos oss, ser jag. Nu så stod jag upp och pratade. Jag frågade lite lätt varför ingen kunde informera om det. -Det kan jag inte svara på, sa hon och fortsatte, din far får gå in på Apoteket och få blanketter. Jag upplyste henne om att vi inte har Apotek i Kil, vi har Kronans droghandel istället. Hon framhärdade att jag skulle gå in på Apoteket. -Men, sa hon, har du ingen skrivare? Jo, hur så sa jag. -Jo, där skriver du ut blanketterna. Det dj-vla nötet menade "gå in på Apoteket.se". Varför kunde du inte säga det direkt, sa jag. - Jag trodde du fattade det, sa Satmaran. Nu orkar jag inte berätta resten för jag är så f-bannad. Ni förstår att jag var tvungen att uppsöka affären mitt emot där jag bor för att lugna nerverna lite. Tänk om den s.k. servicen funka så i ett privat bolag. HUJEDAMEJ. Nu kräver mina nerver en kall PUNK-Ipa. PS. Märk väl att detta var den korta versionen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att farsan din ska få lite grejer från stället mitt emot dig. Det hjälper säkert lika bra och så slipper du en hjärtinfarkt,
Hälsningr Rektorn