fredag 13 juni 2014

Framtiden ser inte så illa ut ändå.


Fick besked i förrgår att jag blir uppsagd fr.o.m. 1/7 2014.
Orsaken är att ingen tjänstepension har blivit insatt för mig under
alla år som jag jobbat åt Kils TK, (började 1986).
Klubben fick en fin nota från Collectum/Alecta.
Efter den notan så blir det för dyrt att ha mig kvar.
30/6 2015 så kommer jag att få söka nytt jobb. Ha.
Undrar hur många arbetsgivare som står på rad för att erbjuda mig nytt jobb?
Funderar på att utbilda mig till Läkare eller Advokat. Vad tror ni om det?
Som sagt så tar jag inte så allvarligt på situationen.
Det är bara intelligent folk som blir oroliga för en sån omvälvning i livet.
Efter alla år som man har betalat till både A-kassa och Fack så är det
dags att det blir lite återbetalning till mig.
Nu är det dags att njuta av livet och göra det som känns rätt för dagen.
Tänk va gôtt att ta några öl på t.ex. en måndagskväll och inte bekymra
sig för morgondagen. Kanske vakna en torsdag och säga till sig själv,
- Va go sänga va, ja skiter i att gå upp ida.
Nu ska jag satsa på livskvalitet istället.
Dä ä inte lätt å va sôm en ska, nä en inte ä sôm en ä.

1 kommentar:

Anonym sa...

No comments!!!!
Nr:40.