söndag 21 februari 2010

Grundlurad i natt

Igår skulle jag ha sett på 3 milen var det tänkt. Efter en kebabrulle och därtill hörande kall öl så var det lite tid över för att slappa. Frun skulle titta på Melodi- fesivalen, så jag gick in till sovrummet för att se på skidor. Efter en dags diverse slit så blev jag lite trött. Naturligtvis så somnade jag. Vaknade vid 02.00. Upp och löste det lilla problemet. Hörde frun muttrade någonting. Frågade då hur det gick med 3-milen. - Fan sa frun, det blev trippel Norskt, och hon somnade om. Helt plötsligt var jag klarvaken. Upp och satte på Tv-n. Klart man blir lite f-bannad. Det gick en gammal Clintanfilm som jag vilade ögonen på. Zappade lite mellan kanalerna. Kom på att jag ville se hur långt efter "di" våra va. På text-tn´n stod det att Marcus Hellner vann och Johan Olsson blev 3:a. Förstod då att jag var grundlurad. In i sovrummet och väckte frua. Hon skrattade ganska gôtt. Va inte det fult, så säg?

Inga kommentarer: