fredag 16 april 2010

Så här är min dag idag

I morse hade jag Bosse med till jobbet.Vi fick en härlig morgon- promenad. Sara kom och hämtade lilla Bubben efter nio. Hon har jobbat natten. Efter en stärkande promenad när jag slutade jobbet så besökte då en affär mittemot hemmet. Ikväll blir det räkor på vitlöksbröd. Mums. Det var därför jag bl.a. köpte en Weissbier, som passar MYCKET bra till fisk och skaldjur. Väl hemma så tömde jag upp en Gambrinius IPA,(den var jag värd). (Hans har slut på sitt fat, hahahahaha.) Sitter nu och lyssnar på Dundertåget, (slut som artist). Kanske passar mig, vad vet jag. Tillbaka till verkligheten. Före maten blir det en aperitif i form av Früli. Nu är musiken Nationalteatern, Mr John Carlos. Lite ur texten: Då höjs två svarta nävar mot skyn, skandalen slog ner i olympiska byn. Sociteten sväljer häpet sin Whiskey sour. Dom har skändat stjärnbaneret med Black Power. Alla svällande amerikanska hjärtan stod stilla. Våra svarta gossar har uppfört sig väldigt illa. ................. ................. Du borde ha nöjt dig med din stora seger, och tänkt på din framtid som trevlig och framgångsrik neger. Hur som helst så säger jag som Kenta i Dom kallar oss mods. -Just idag är jag stark, Just idag mår jag bra. Jag förs framåt av kraftiga vindar. Just idag är jag stark, Just idag mår jag bra. Jag har tron på mig själv på min sida. Jag har väntat så länge på just den här dan.................. Hur är er fredag??????????

1 kommentar:

bjorne sa...

Ett fint inlägg Sigge och själv känner jag mig stark men är lite efter kanske en vecka heller så.