måndag 3 augusti 2009

4-2 till mig

Kunde inte låta bli att ge mig på min "Elmer" igår kväll. Grannarna har en måg (Johan) som sliter som fan och sätter oss andra lata i väldigt dålig dager. Samvetet (om jag nu har nåt) sa till mig att gå i clinch med stubben en liten tur på kvällen. Hade en 15 tons domkraft som jag fick bra spänntag med. Tro på fan som kom det loss en stor och djävlig rot. Nöjd med 4-2 inför en ny vecka så tog jag en kall öl. Efter den välbehövliga duschen så tyckte jag kvällen började underbart. Grannen Gunilla kom över och undrade om vi skulle ta en match i Kubb. Då förstod jag att kvällen inte skulle bli så härlig som jag först trodde. Killar mot tjejer. Självklart blev vi förnedrade och utskåpade. 1-4. PS. "Tôrpern" ringde nyss och frågade om vi skulle ta en match med Stubbdjäveln. Har jag tur så kan jag rycka idag.

Inga kommentarer: