söndag 2 augusti 2009

Ledning för mig i stubbrytning.

Igår gick jag ut ganska hårt direkt från start. Mittfältet väl samlat och backarna på plats. Efter en analys av motståndets uppställning, så kunde jag konstatera att vänstersidan var lite vek och mottaglig för uppvaktning. Svågern var back idag. Fick en fin passning (yxan) av han ganska omgående som jag förvaltade. Försvaret började vackla så jag förstod att jag var nära en ledning. En liten rot-djävel gick rakt ner. Gick rakt in i boxen med motorsågen och knäckte den. Stolt som en tupp på dynghögen tog jag en KALL öl och firade. Ledning med 3-2 inför nästa veckas strävsamma kamp känns gôtt. Efter en behövlig dusch så var det dags för fest hos grannen. Hann med en Erdinger Weissbier Kristall i solen. Vi åt och drack i 4-5 timmar, (tror jag). Tror att byxorna har torkat ihop i natt. Svårt att få på dom. Idag söndag ska jag nog helga vilodagen.

Inga kommentarer: