söndag 18 oktober 2009

Elmia 2007

Sitter och
tittar på
lite gamla
bilder på
datorn.
Fann 2 st
som jag
måste
berätta
om.
Fiske-
klubben
hade
ordnat en
bussresa
till Elmia.
Vi gick och
tittade hela
dagen på
fiskegrejer.
E. och jag
försökte
få tag på
nåt ställe
att sätta
oss på och
vila lite. Här sätter
vi oss sa E.
Det var en
liten rithörna,
visserligen
för barn.
Barnen fick
rita en teckning
och vinna grejer.
Eftersom det inte va nån där så
kunde vi väl få vila lite, tyckte vi.
Det dröjde inte många minuter
förrän det kom en sur dam och sa,
- Här får ni inte sitta, sa hon, det är för barn.
Kontrade med,
-Ursäkta sa jag, det är min son sa jag och pekade
på Erling. Han har faktiskt en skenande ålderdom
så det är synd om lillgrabben.
-Förlåt, sa damen och gick.
Hon svalde det med hull och hår.
Gott att avsluta dan med ett skratt.

1 kommentar:

bjorne sa...

Det var ett riktigt kul inlägg och säkert sant oxå,vi vann inget på Killingen men förlorade ca 1200 kronor men gott var det.