onsdag 31 mars 2010

Bantarhelg

Under påsken ska det bli bantning. Har just upp- funnit Sigges bantningkur. Har kollat lite vad som gör att man går upp i vikt och vad man skall skära ned på. Till Helgen ska jag INTE dricka Whiskey. Det innehåller 222 kalorier/ 100 gram. Jag ska inte dricka rödvin = 76 kalorier/ 100 gram. Redan nu har jag många kalorier minus. Mjölk kommer inte på frågan, 60 kalorier/100 gram. Men, däremot några öl som bara innehåller 48 kalorier/100 gram. En öl innehåller 192 kalorier. Nu kommer vi till förbränningen: Gång 5 km/tim förbränner 243 kal/tim. Alltså får man gå BARA 9 timmar för att förbränna 10 öl. När mitt fat är slut så räcker det att jag går i 54 timmar. Tar jag med Bosse så borde det gå under påskhelgen. Fan, glömde att jag måste äta lite under helgen. Det bränner jag med lite vila, för då bränner man 120 kal/tim. Alltså. Om jag sover 10 timmar, så bränner man nästan 3 öl i timmen. Tänka sig. Bränna ca: 25 öl på en natt. Kommer säkert att bli smal som en jakthund efter påsken.

1 kommentar:

Emma sa...

Lycka till! ;)