måndag 6 april 2009

Öl-SM 2009

Hemma utan medaljer. Vi hade trevligt i alla fall. Många som kom och berömde vår öl. Bäst betyg i domartävlingen fick Emils Hver Gang med 39 poäng. "Min" öl fick lite mindre. Minus var -lite dålig kropp, infekterad och trött. Jahn P. sa att det var betyget på Bryggmästaren och inte ölen. Undrar om det är sant????? Har inte plockat igenom korten än så det kommer senare. Kolla gärna länken nedan. http://stadshus.blogspot.com/ Där var det några som gilla "min" öl. Per och jag gjorde en liten sväng till SALK-hallen som ligger granne med hotellet. Jag fick en liten sväng av yrkesskada och var tvungen att titta lite. Jättefin hall och mycket banor. Gick in i tennis-shopen för att kika lite. Vi hejade på killen som stod och strängade ett rack. Jag presenterade mig. Berättade att jag jobbade på Kils Tennisklubb. Skulle va roligt att höra hur deras verksamhet är. Det enda svar vi fick va - jaha, so what. Det var tamej fan det suraste jag träffat på år och dag. - Ursäkta att jag stör, sa vi och gick. Per sa. -Va fan va detta för en pajas. -Min kollega, sa jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar också ha bra smak, både vad gäller bloggar och öl :)
Lycka till med bryggningen framöver - må det bli många härliga Gambriniusliter! Önskar BloggDirreN på stadhusbloggen

Sigge sa...

Tackar och suger i mig