onsdag 15 april 2009

Test av Brasseöl

Medlem nr.4 bjöd på test i kväll. Bara Brasiliansk öl. Test 1. Skol. En lättdrucken pilsner som rinner lätt i värmen. Betyg: 04 = 4 Jag = 4. Test 2. Hör och häpna. En alkoholfri öl. Kronenbier Sem Alcool. Lite fadd. Bra alternativ till den som ska köra bil. Betyg: 04 = 3-. Jag = 3. Test 3: Bohemia pilsen. 5,0%. Fin Skumkrona. Oxå en lättdrucken öl. Betyg: 04 = 3+ Jag =3+. Test 4: Brahma Malzbier. Svart som synden. Första ordet från 04 är - Som svagdricka. Söt med liten beska. 4%. Faktiskt skaplig. Betyg: 04 = 3+. Jag 4. Bäst i test denna kväll blev Skol. Enligt uppgift ska visst medlem 30 ha förtärt massor av denna sort. Enligt säker källa ska visst Bryggeriet Skol ha skickat diplom till nr.30. Ingen i hela Brasilien ska ha förtärt så mycket på några få veckor som han. Som avslutning på kvällen fick jag stifta bekantskap med 04:ans lille Brasilianske vän, Natascha. Den bekantskapen var faktiskt riktigt trevlig.

1 kommentar:

bjorne sa...

Det var en expert du fått som testare ser jag,undrar om det fanns min maträtt att ha som tilltugg,sov gott kompis.