lördag 25 april 2009

Test på Västkusten

Det har varit tråkigt på sista tiden att bara va i Kil när jag testar nya sorter. Därför begav sig Erling och jag till Västkusten. Det skulle va bra väder. Då passade det alldeles utmärkt med denna tripp. Erling propsade på att vi lika gärna kunde ta med ett kastspö och fiska lite under tiden. Motvilligt så sa jag, ja. Toppenväder hela dagen. Testade 2 Weissbier, 1 Vit Chimay och en Lager. Chimaye´n Var dagens vinnare. Hungern slog till så det blev lite grillat och Potatis- sallad. Efter maten tog vi ut lite kvalitets- tid i lä. Erling sov som ett litet gossebarn. Själv låg jag och lyssnade på radion med hörlurarna. Orkade inte somna riktigt för det va lite oväsen i bakgrunden. Erling drog rejäla timmerstockar. Javisst ja, vi skulle fiska lite oxå. Efter lite bök så fick jag napp. Helt säker på en fin havsöring. Konstig fisk med 5 fenor. Det är nog en genmanipulerad Havsöring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en ful fan.

Sigge sa...

Stämmer, men jag är snäll mot djur.