torsdag 30 april 2009

Valborgstest

Leverans från Per K. Jag har gjort ett generalfel idag. Började med en Orval. Kunde inte låta bli. En Trappistöl. (Belgisk Ale) Skall man bara ta en öl för smakens skull är det inget att diskutera om. Enligt expertis skall detta va värlens bästa öl. T.o.m. frun gillade den. Betyg 5+++. Nästa var Rhenania Alt. Jättefin färg. Luktade bra. Lite bränd knäcksmak. God. Tog liksom slut i smaken efter en kort stund. Förstår felet. Skulle inte tagit Orvalen först. Ni behöver inte kommentera va dum jag är. Jag vet. Betyg 4-, (hade förväntat mig lite mer). Nästa. Ruddles County. En traditionell Engelsk Ale. Vet inte riktigt hur den smakar för tittar just nu på förlängningen av Sverige mot Ryssland. Är lite disillusionerad för tillfället. FAN, nu gjorde Ryssland mål. Slut för kvällen. Javisst ja, jag tog en öl. Den smakade lite bittert. Eller om det va matchen som gav den bittra smaken. Betyg 4.

Inga kommentarer: