onsdag 20 maj 2009

Nära dödenupplevelse

Igår var det jobb som vanligt vid Puben. Plötsligt rycks dörren upp och Per stormar in. -Hit med en öl, skrek han. Mina nerver behöver just nu nåt starkt, fortsatte han. Försökte lugna ner honom. Efter en stund så berätta han. Titta ut, sa han. Han hade åkt med Jerry i Porschen. Dum som jag var. så åkte jag med en sväng. Tänk då att Per kör Skoda och jag kör Volvo 940 normalt. Vi tordes inte berätta sanningen, för Danne var ju med. Förstår Per efter en sån tur. Sprang själv in tömde en stor öl efter turen. Inatt hade jag en hemsk mara som red mig. Stora poliser jagade mig och Per som skrek. - Det är halshuggning om man åker med Jerry. Får nog börja med medicineringen igen.

1 kommentar:

Dirren mitt på planeten sa...

:) och vad är medicineringen? Intravenös öl, eller ;)