torsdag 28 maj 2009

Stort problem ur världen

Hade stora problem med stugan i helgen. Försökte själv att räta upp huset med domkrafter. Förstås gick det åt pipan. Kom på en smart grej. Naturligtvis lockade jag ner en polare som är snickare. Ringde och sa, - Kom ner på onsdag så tar vi ett litet öltest. - Kul, sa Kjell. När han väl var på plats, så påpekade jag vad stugan lutar. - Hur gör jag, frågade jag Kjell. - Jag kan hjälpa dig, sa han. På 2 timmar så var stugan i våg. Härligt, nu kunde man stänga ytterdörren också. Visst ja, vi testade lite öl samtidigt. Vi testade följande öl. Oppigårds Singel Hop Ale, Fullers IPA, Einbecker Mai-ur-bock, Punk IPA och Chimay Blå. Vi båda hade Chimay som vinnare. Intressant var Einbecker, som jag aldrig förut har testat. Väldigt fin färg. Kan rekomendera alla. Till fotbollen så blev det grillat och lite Blended Beer. Härligt att Barca vann. Till Jeppe och Per vill jag skicka en lång näsa.

Inga kommentarer: