måndag 7 december 2009

Besök på BBB´s jobb.

Ikväll va
jag på
studiebesök
hos BBB.
Hans jobb
är att dra
i spakar,
rycka i
reglage
och trycka
på knappar.
Hade inte
en aning
vad det
gick ut på.
Efter en
genomgång
så fattade
t.o.m. jag
att det va
en tågbana i
skala 1:1.
Det är han
och
Stig-Helmer
som leker
med tåg.
Jag på-
pekade att
det snart
är jul så
vi hjälptes
åt att jul-
pynta hans
arbetsplats.
Bild 2 är
alla kulörta
lampor som
sattes upp.
Jag tycker
inte om
kulörta lampor.
Men BBB
insisterade
att det ska
va så.
Jag gav med
mig, eftersom
det inte är
mitt jobb.
Han kunde få
granen på
väggen att lysa i olika färger
bara genom att dra i spakarna.

1 kommentar:

Nr27 sa...

Kul att se att BBB jobbar tycker att han varit ledig lite för mycket på sista tiden! Bra att du höll koll på alla lampor det känndes tryggt när BBB varit borta så möé.
Nr27