torsdag 14 januari 2010

Julen åker ut.

Idag var
det åter
en fin
tradition
på jobbet.
Julgrans-
skakning.
Det började
tidigt med
kaffe och
pepparkakor.
Lite stämnings-
fulla jullåtar
sjöngs det.
Den sedvanliga
sången,
"Då går vi runt...",
den följdes av
"räven raskar...
Själv tyckte jag att det var lite
för mycket sjungande.
Under själva
plundringen
var det dragning
av lite klappar.
Helt överraskande fick jag en
stor chokladkartong.
Lite otur i dragningen hade jag,
för jag hade köpt exakt en likadan.
Sen blev det glögg,(alkoholfri).
Lekte med tanken imorse att ta med en liten "Stänkare",
men jag tänkte att nån kanske tar illa upp.
När allt var klart så var det gott att sätta sig lite.
Kul när man har lite fina traditioner på jobbet.
Det var precis som i fjol.
Även i år var jag ensam.

Inga kommentarer: