onsdag 13 januari 2010

Nytt bryggår

Igår var det om- tappning av diverse höjdare. 1. Elfpils 2.Mats Vetefaan. 3. New Yorkers Hop . 4. Little Island Pils. Bild 1. Snillen spekulerar. Hans undrar
hur vi ska få till det. Bild 2. Disklaget. Torsten gjorde en klassiker. Blåste ut ett fat över sig och andra. Jag vet hur det känns. Jan E. hade för kvällen utrustat sig med klänning. Lika förbenat klarade T.J. att
spola under klänningen. Bild 3. Jag har avancerat från disken till att vara om- tappnings- chef. Den stora fördelen är att man kan prov- smaka under tiden. Per höll sig väldigt nära mig hela kvällen. Han ville oxå provsmaka. Kvällens odiskutabla vinnare var New Yorkers Hop. Henka var bryggmästare och jag bryggdräng. Per blev RIKTIGT lycklig, när Hans fann en ny silvertaperulle som Mats köpt. På bild 1 kan man skymta Per och tapen. Nu har vi ett gäng Blended som är klara. Blir nog att knycka ett till helgen.

3 kommentarer:

Nr 27 sa...

Hmm möjligt vikarierande
omtappnings ansvarig, den uppgiften släpper jag inte friviligt, så du förstår nog varför ;-)

Sigge sa...

Det gäller att vara på plats oxå.
Törstenberg är tillbaka i disken.

Nr 27 sa...

Det återstår väl att se på Lördag om ölen är klar eller grumlig smakar jäst eller ej.