fredag 1 januari 2010

Minnen från svunnen tid

MMS från Rektorn. Gott nytt år. Här dricker vi Luripomp från 1968. Fruktig med smak av Kilsparken. Mats nostalgi- känsla kommer fram. Betyg 5+ Eftersom brottet är preskriberat så kan jag väl förklara historien om nämnda dryck. När Folkets Park fanns i Kil så var det stört omöjligt att smuggla in starkvaror tack vare Kalle Moss,(vakten). -Hallå där, sa Kalle, ni vet att man inte får ta med sånt in, det beslagtar jag sa han. Inne i vaktkuren ställdes allt som han fann på besökande, upp på rad. Eftersom vi hade tillgång till ett lokalt bryggeri så föddes det en genial ide, (måste vara Mats). Vi fick utköpt brännvin som vi blandade med läsk. Det kördes igenom maskinerna så vi fick dom både korkade och med fin etikett på. Lite pirrigt blev det när vi skulle gå in första gången. - Pôjker, va har jag sagt om sprit här inne, sa Kalle när han fick se påsarna vi hade med. -Nejnej, vi har bara dricka med oss. - Du förstår, vi dansar så mycket så vi blir svetta, sa vi. - Jaha, sa Kalle, dä ä ju rätt dyrt här inne mä drecka. Tog det slut så gick man en halvtimme före stängningsdags upp till Kalle och sa. -Nu ska jag gå hem och jag vill ha mitt brännvin med. - Javisst, vilken va din? Självklart pekade man på den fullaste helflaskan.

1 kommentar:

bjorne sa...

Haha det var en rolig story,kul du skrev om Kalle hade glömt honom helt tills nu,det var lite lättare att luras på den tiden och har inte tagit min medicin.